Bir işletme sahibi olarak işletmenizin daha yüksek noktalara ulaşmasına yardımcı olacağını düşündüğünüz şeyler nelerdir? Tabii ki, gelişmiş ve iyi donanımlı bir POS uygulamasına sahip olmak son derece önemli bir şeydir, ancak yalnızca gelişmiş bir POS sistemi yazılımına sahip olmak sizi hiçbir yere götürmez. İşinizi geliştirebilecek veya bozabilecek göz önünde bulundurmanız gereken faktörler vardır. Bu makale, hangi alanda çalışırsa çalışsın her işletme sahibinin işini güçlendirmek için takip etmesi gereken 5 mantrayı ele alacaktır. Hadi başlayalım.
Müşterilerinizle güvenilir bir ilişki:
İşletmenizin büyüklüğü, ister bölgesel ister küresel olsun, sizi diğer rakip işletmelerin önünde tutan tek şey müşteri dostu politikalardır . Sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, yönlendirme pazarlaması, görsel pazarlama gibi modern teknikler sayesinde işletmeniz için ideal müşterilere ulaşmanıza ve güvene dayalı, uzun vadeli bir ilişki kurmanıza yardımcı olacaktır.
Müşterilerinizle iletişim halinde olduğunuzdan, markanızı deneyimlemelerine, markanızla olan ilişkilerini anlamalarına, endişelerine yanıt vermelerine ve kendilerini özel hissetmelerine izin verdiğinizden emin olun. Bu mantralar, müşterilerinizle güvenilir bir ilişki kurmanıza kesinlikle yardımcı olacaktır.
İnsanların sizi izlediğinden emin olun:
Daha fazla müşteriye ulaşmanın en hızlı yollarından biri, “sağlam bir dijital varlığa” sahip olduğunuzdan emin olmaktır. Dijital pazarlama, bunu yapmanın en iyi yollarından biridir. Sosyal medya, daha fazla müşteriye ulaşmak için gelişen acemi girişimciler için bir nimetten başka bir şey değildir. Organize içerik ve hashtag’lerle sosyal medya pazarlaması, internette iz bırakmanın en hızlı yollarından biridir.
Bu, Facebook, Instagram, Whatsapp vb. çeşitli platformlardaki müşterilerle tanışmanıza yardımcı olacaktır. İşinizi dünya çapında milyonlarca kişiye duyurabilirsiniz. İşletmenizi tanıtmak için para yatırmayı dört gözle bekliyorsanız, sosyal medya platformu gidilecek yer. Müşteriler, hakkında bir şey duyduklarında herhangi bir işletmeye ulaşma eğilimindedir, bu nedenle, sesinizin açık ve net bir şekilde duyulduğundan emin olun.
Sezonluk indirimler veya promosyonlar bulun:
Mevcut ve olmayan müşterilerinizin ilgisini çekmenin en hızlı yolu sizce nedir? Onları çekmenin birçok yolu var, ancak sezonluk satışlar yapmak ve onlara yüksek indirimler sunmak, bunu yapmanın en kolay ve zahmetsiz yolu. Müşterilerinizin dikkatini çeken yaygın ifadeler kullanın:
- Yılbaşı indirimi
- Az kaldı, hemen satın alın!
- Sınırlı zaman teklif
- Bir alana bir bedava
- Mega indirimli satış
Sezonluk indirimler ve hızlı satışlar sırasında işletmeler arasında büyük bir rekabet olacaktır, işletmenizi tanıtmak için farklı platformlar ve teknikler kullandığınızdan emin olun.
Kâr getirmeyen ürünleri kaldırın:
Neden raf alanınızı müşterilerin ilgi göstermediği ürünlerle doldurasınız ki? Kâr marjı en yüksek ürün ve hizmetlere odaklanın. Bu ürün ve hizmetler açıkça müşterilerin favorisidir ve onları kesinlikle satın almaya geri getirecektir. İşletmeniz için kârlı olmayan ürün ve hizmetleri tanıdıktan sonra, bunları tamamen kaldırmaya veya iyileştirme alanları aramaya karar vermelisiniz.
Müşteri geri bildirimi anahtardır:
Müşterilerin ihtiyaçları zamanla sürekli olarak gelişir ve onların ihtiyaçlarına nasıl ayak uyduracağınızı merak edebilirsiniz. Müşteri geri bildirimlerinin devreye girdiği yer burasıdır. Onların geri bildirimleri, işletmeniz için içgörüler sağlayan güçlü bir kılavuzdur.
Geri bildirimlerini dinleyerek, ürünleriniz, hizmetleriniz hakkında ne düşündüklerini, herhangi bir değişiklik yapmanız gerekip gerekmediğini vb. öğrenebilirsiniz. Müşteri kaynaklı birçok sorunu yalnızca geri bildirimlerini dinleyerek çözebilirsiniz. Aşağıdakiler gibi müşteri geri bildirimlerini toplamanın yolları vardır:
- Müşteri geri bildirim anketleri.
- E-posta.
- Kullanılabilirlik testleri yapın.
- Müşteri iletişim formları.
- Sosyal medya.
“Sizi seven müşterilerin sizin için muhtemelen kendinizin pazarlayabileceğinden daha güçlü bir şekilde pazarlayacaklarını” her zaman hatırlayın.
Marka değeri:
Gözlemlediyseniz, çevrede Starbuck’ın kahvesinden daha iyi kahve sunan kafeler var ve bir iPhone, android gibi birçok özelliği sağlamayabilir, piyasada Coca-Cola’dan daha lezzetli meşrubatlar var ama insanlar yine de onları seçme eğiliminde. Nedenini hiç merak ettin mi? Kazandıkları marka değeri sayesinde.
Müşterinizin amacı, yaşamlarına bir tür değer katan ürün ve hizmetler bulmaktır. Marka değeri, işletmenizin diğer rakipleri karşısında size avantaj sağlar, işletmenizin onlarla karşılaştırıldığında ne kadar benzersiz ve seçkin olduğunu açıkça gösterir. “İnsanlar ürün değil, marka satın alır” sözünü hatırladığınızdan emin olun.