Çevrimiçi Çevrimdışı Ticaret Nedir?
Çevrimiçi çevrimdışı ticaret, potansiyel müşterileri fiziksel mağazalarda alışveriş yapmak üzere çevrimiçi kanallardan çeken bir iş stratejisidir. Çevrimiçi olmayan ticaret veya O2O, e-postalar ve internet reklamcılığı gibi çevrimiçi alandaki müşterileri tanımlar ve ardından müşterileri çevrimiçi alandan ayrılmaya teşvik etmek için çeşitli araçlar ve yaklaşımlar kullanır.
Bu tür bir strateji, çevrimiçi pazarlamada kullanılan ve fiziksel mağaza pazarlamasında kullanılan teknikleri içerir.
Çevrimiçi Çevrimdışı Ticaret Nasıl Çalışır?
Perakendeciler bir zamanlar, özellikle fiyat ve seçim açısından çevrimiçi mal satan e-ticaret şirketleriyle rekabet edemeyeceklerinden korktular. Fiziksel mağazalar, yüksek sabit maliyetler (kira) ve birçok çalışanın mağazaları işletmesini gerektirdi ve sınırlı alan nedeniyle, geniş bir ürün yelpazesi sunamadılar. Çevrimiçi perakendeciler, çok sayıda çalışan için ödeme yapmak zorunda kalmadan geniş bir seçim sunabilir ve mallarını satmak için yalnızca nakliye şirketlerine erişime ihtiyaç duyabilirdi.
Hem çevrimiçi varlığına hem de çevrimdışı varlığına (fiziksel mağazalar) sahip bazı şirketler, iki farklı kanalı rakipler yerine tamamlayıcı olarak görüyorlar . Çevrimiçi-çevrimdışı ticaretin amacı, potansiyel müşterilerin farklı teklifleri araştırmasına olanak tanıyan çevrimiçi ürün ve hizmet bilincini oluşturmak ve daha sonra satın almak için yerel mağazasını ziyaret etmektir. O2O ticaret şirketlerinin kullanabileceği teknikler arasında, çevrimiçi olarak satın alınan ürünlerin fiziksel bir mağazada iade edilmesine izin veren ve müşterilerin fiziksel bir mağazadayken çevrimiçi olarak sipariş vermelerine olanak sağlayan, çevrimiçi olarak satın alınan ürünlerin mağazadan teslim alınması bulunmaktadır.
Çevrimiçi-çevrimdışı ticaretin yükselişi, e-ticaret şirketlerinin sahip olduğu avantajları ortadan kaldırmadı. Fiziksel dükkanları olan şirketler, bir ürünün nasıl uyduğunu veya nasıl göründüğünü görmek veya fiyatlandırmayı yalnızca nihayetinde satın alma işlemini çevrimiçi yapmak için (“ showroom ” olarak adlandırılır) karşılaştırmak amacıyla fiziki mağazaları ziyaret eden müşterilere sahip olacaktır . Bu nedenle amaç, bir paketin postaya ulaşmasını beklemek yerine, yürümeye veya yerel bir mağazaya sürmeye açık olan belirli bir tür müşteriyi çekmektir.
Çevrimiçi Çevrimdışı Ticaret Trendleri
Perakende satışların% 80’inden fazlasının 2020’de hala fiziksel yerlerde gerçekleşeceği öngörülmektedir. Ve e-ticaret sitelerinin en iyi çabalarına rağmen, şu anda perakende satışların sadece% 8’i çevrimiçi olmaktadır. Şimdi, Amazon’un 2017’de 13,7 milyar dolar tutarında Tam Gıda satın aldığını düşünün; çevrimiçi ticarette liderin fiziki uzayda bahislerini nereye koyduğunu görebilirsiniz. Amazon, Amazon Prime kredi kartınızla ödemenize izin verir ve% 5 ödülü kazanır, aynı Amazon kartınızı çevrimiçi ödeme yapmak için kullandığınız gibi.
Amazon dışında, ilk 10 satıcı, bir fiziksel mağaza operasyonudur. Bu, geleneksel perakendecilerin bahislerini engellemediklerini söylemek değildir. Wal-mart, 2016’nın e-ticaret şirketi Jet.com’u satın alması da dahil olmak üzere, çevrimiçi kullanıcılar ile perakende satış yerleri arasındaki boşluğu kapatmak için harcadı. Tüketicilerin yaklaşık% 80’inin bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi olarak araştırma yaptıklarını ve geleceğin çevrimiçi ve çevrimdışı satışlar arasında bir birleşme içinde olduğunu görebileceğini düşünün.