Dijital pazarlama, ‘online pazarlama, ‘internet pazarlama’ veya’ web marketi olarak da adlandırılır. Dijital pazarlamayı daha basit terimlerle açıklamak gerekirse, markaların internet ve e-posta, sosyal medya, metinler, multimedya mesajları, arama motoru optimizasyonu, google reklamları, bloglar, videolar gibi diğer dijital iletişim hizmetlerini kullanarak müşterilerle bağlantı kurmasını teşvik etmekten başka bir şey değildir. Makaleler vb. İşletmenizin büyüklüğü ne olursa olsun, yerel veya uluslararası, dijital pazarlamayı kullanarak ürün ve hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize satabilirsiniz. Dijital pazarlama, özellikle bölgenizdeki ve dünya çapındaki milyonlarca müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabileceğinden, küçük işletmeler için bir nimet olarak kabul edilir.
Bunlar zor zamanlar. Covid-19, dünyadaki çoğu işletme üzerinde büyük bir etkiye sahipti. Güvenliğimiz için evlerimizden dışarı çıkmamıza izin verilmiyor. Ancak yine de, bir çevrimiçi mağaza kullanarak işinizi yapmaya devam etmenin yolları var . İşletmeniz için bir çevrimiçi mağaza oluşturun ve ürünleri doğrudan evinizden satın. Dijital pazarlamanın işletmenizin daha yüksek seviyelere ulaşmasına yardımcı olmak için sağladığı araçlara bir göz atalım:
Dijital Pazarlama Nasıl Çalışır?
Size dijital pazarlamanın nasıl çalıştığına dair basit bir örnek verelim. Bir ürün satın aldığınızı hayal edin, bu kulaklık, yeni bir bilgisayar veya işletmeniz için barkod sistemi veya benzeri bir şey olabilir. Ürünü satın almadan önce yaptığınız ilk şey nedir? elbette biraz araştıracaksınız. Ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için ilk ziyaret ettiğiniz yer “internet”tir. Çoğumuz muhtemelen HepsiBurada, n11, Alibaba, vb. gibi farklı çevrimiçi mağazalardan satın aldığımız ürünün fiyatlarını, özelliklerini, incelemelerini karşılaştıracağız. Şimdiye kadar, kararların çoğunun çevrimiçi olarak başladığına dair fikrimi anlamış olabilirsiniz. Ne sattığınıza bakılmaksızın çevrimiçi bir varlığa sahip olmak son derece önemlidir.
Önemli Dijital pazarlama araçları nelerdir?
1. Sosyal medya pazarlaması:
Sosyal medya pazarlaması, bir ürün veya hizmeti tanıtmak için çeşitli sosyal medya platformlarının ve web sitelerinin kullanılmasıdır. Sosyal medyanın arama motorlarından sonra en fazla trafik çeken ikinci unsur olduğunu biliyor musunuz? İnsanların %70’inden fazlası bir ürünü satın almadan önce sosyal medyayı ziyaret etme eğilimindedir. Sosyal medya pazarlaması uygulaması, marka bilinirliğinizi artırabilir, daha fazla trafik getirebilir ve işletmeniz için belirli potansiyel müşterileri hedeflemenize yardımcı olabilir. İşinizi geliştirmek için Instagram, Facebook, Twitter gibi farklı sosyal medya platformlarını kullanabilirsiniz.
2. E-posta pazarlaması:
E-posta pazarlaması, müşterinizle iletişim kurmanın doğrudan yollarından biridir, sosyal medya pazarlaması da öyle. Yapmanız gereken tek şey, online mağazanızdan alışveriş yapanların e-posta adreslerini toplamak ve onlara online mağazanızda başlattığınız satışlar veya yeni ürünler vb. ile ilgili e-postalar göndermeye devam etmektir.
3. Tıklama Başına Ödeme (PPC):
“ Tıklama başına ödeme ” anlamına gelen PPC , çevrimiçi reklamcılığı içerir. PPC, birçok işletmenin arama motorlarını kullanarak hedef kitlesinden trafik çekmek için kullandığı bir dijital pazarlama kanalıdır. Tıklama başına ödeme, işletmenize trafik çekmenin harika yollarından biridir. Burada farklı arama motorlarında reklam yayınlayabilirsiniz ve biri reklamınıza her tıkladığında ödeme yapmanız gerekir. İşletmeniz hakkında farklı reklamlar yayınlamak için en iyi platformlardan biri olan Google reklamlarını kullanabilirsiniz.
4. Arama Moturu Optimizasyonu (SEO):
SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. SEO’nun temel olarak yaptığı şey, çevrimiçi içeriğinizi optimize ederek arama motorunun belirli bir anahtar kelimenin aramalarında en iyi sonuç olarak göstermeyi sevmesidir. Web siteleri ve bloglar, arama motoru optimizasyonundan en çok yararlanan iki kanaldır. Sofistike bir site oluşturun ve net gezinme sağlamak, arama motorlarının sitenizi kısa sürede dizine eklemesine yardımcı olur. SEO’lar, işletmenize daha fazla trafik çekmek için en iyisi olarak kabul edilir. Web sitenize yazarken temel sorumluluklarınız şunlardır:
- Anahtar kelime stratejisi planlama
- İnternet analizi
- Organik içerik stratejisi
- Bağlantı kurma stratejisi geliştirin ve uygulayın
- Arama listesi sonuçlarını iyileştirmek için düzenleyin
Dijital pazarlamanın faydaları nelerdir?
Size dijital pazarlamanın birçok avantajından bazılarını sıralayayım:
- Marka bilinirliğini geliştirin
- Potansiyel müşterileri artırın
- Satışları artırın
- Yeni hedef kitlelere pazarlayın
- Çevrimiçi varlığı iyileştirin
- Pazar payınızı büyütün
- Minimum maliyetle yüksek gelir
- Sosyal medyanın gücünden faydalanmak
- Geliştirilmiş pazar varlığı
- Müşterilerinizle farkındalık ve etkileşim yaratın