Elektronik perakendeciliği internet üzerinden mal ve hizmet satışıdır. E-postalama, işletmeler arası (B2B) ve işletmeler arası (B2C) ürün ve hizmet satışlarını içerebilir . E-tailing, şirketlerin depolarını, internet web sayfalarını ve ürün nakliye merkezleri gibi dağıtım kanallarının kurulmasını da içerebilen internet satışlarını yakalamak için iş modellerini uyarlamalarını gerektirir. Güçlü dağıtım kanalları elektronik perakendecilik için kritik öneme sahiptir, çünkü bunlar ürünü müşteriye götüren caddelerdir.
Elektronik Perakendecilik Nasıl Çalışır?
Elektronik perakendecilik, geniş bir şirket ve sanayi yelpazesini içerir. Bununla birlikte, ilgi çekici bir web sitesi, çevrimiçi pazarlama stratejisi, ürünlerin veya hizmetlerin verimli dağıtımı ve müşteri veri analitiği gibi e-posta kullanan şirketler arasında benzerlikler vardır.
Başarılı e-postalama, güçlü bir markalaşma gerektirir. Web siteleri, tüketicilerin değişen taleplerini karşılamak için ilgi çekici, kolayca gezilebilir ve düzenli olarak güncellenmelidir. Ürünlerin ve hizmetlerin rakiplerin tekliflerinden sıyrılması ve tüketicilerin hayatlarına değer katması gerekir. Ayrıca, bir şirketin teklifleri rekabetçi bir şekilde fiyatlandırılmalıdır, böylece tüketiciler bir işletmeyi diğerine yalnızca maliyet esasına göre kullanmazlar.
E-kuyrukluların hızlı ve verimli bir dağıtım ağlarına ihtiyacı var. Tüketiciler, ürün veya hizmetlerin teslimi için uzun süre bekleyemezler. İş uygulamalarında şeffaflık da önemlidir, bu nedenle tüketiciler bir şirkete güvenir ve sadık kalırlar.
Şirketlerin çevrimiçi gelir elde etmesinin birçok yolu vardır. Tabii ki, ilk gelir kaynağı, ürünlerinin tüketicilere veya işletmelere satışından kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte, hem B2C hem de B2B şirketler, hizmetlerini Netflix gibi abonelik tabanlı bir model aracılığıyla, medya içeriğine erişim için aylık bir ücret talep ederek satış yaparak gelir elde edebilirler. Gelir ayrıca çevrimiçi reklamcılık yoluyla da kazanılabilir. Örneğin, Facebook, Facebook kullanıcılarına satış yapmak isteyen şirketler tarafından web sitesine yerleştirilen reklamlardan kazanç elde eder.
Elektronik Perakendecilik Türleri
İşletmeden tüketiciye (B2C)
İşletmeden tüketiciye perakendecilik , tüm e-ticaret şirketlerinin en yaygın olanıdır ve çoğu internet kullanıcısı için en tanıdık olanıdır. Bu perakendeci grubu, tüketicilere doğrudan web siteleri üzerinden çevrimiçi olarak bitmiş ürün veya ürün satan şirketleri içerir. Ürünler, şirketin deposundan veya doğrudan üreticiden sevk edilebilir. Başarılı bir B2C perakendecisinin temel şartlarından biri iyi müşteri ilişkilerini sürdürmektir.
İşletmeler arası (B2B)
İşletmeler arası perakendecilik, diğer şirketlere satış yapan şirketleri içerir. Bu perakendeciler, danışmanları, yazılım geliştiricileri, serbest çalışanları ve toptancıları içerir . Toptancılar, ürünlerini üretim tesislerinden işletmelere toplu olarak satıyorlar. Bu işletmeler de sırayla bu ürünleri tüketicilere satıyor. Başka bir deyişle, toptancı gibi bir B2B şirketi bir B2C şirketine ürün satabilir.
* Elektronik perakendeciliği, internet üzerinden mal ve hizmet satışıdır.
E-postalama, işletmeler arası (B2B) ve işletmeler arası (B2C) ürün ve hizmet satışlarını içerebilir.
* Amazon.com (AMZN), web sitesi aracılığıyla tüketici ürünleri ve abonelikler sağlayan en büyük çevrimiçi perakendecidir.
* Birçok geleneksel fiziksel mağazası olan firma, bir web sitesi aracılığıyla e-posta göndermeye yatırım yapıyor .
Elektronik Perakendeciliğin Avantajları ve Dezavantajları
E-posta gönderme, yalnızca e-ticaret şirketlerinden daha fazlasını içerir. Giderek daha fazla sayıda geleneksel fiziksel mağazası e-postaya yatırım yapıyor. İşletmelerin fiziksel mağazalarına karşı elektronik perakendecilikle altyapı maliyetleri düşüktür. Şirketler, ürünleri daha hızlı hareket ettirebilir ve geleneksel fiziksel konumlara göre daha büyük bir müşteri tabanına erişebilir. E-tailing ayrıca şirketlerin kâr etmeyen mağazaları kapatmalarını ve karlı olanları korumalarını sağlar.
Otomatik satış ve ödeme, personel ihtiyacını azaltıyor. Ayrıca, web siteleri açmak, personel tutmak ve bakımını yapmak için fiziksel mağazalardan daha ucuzdur. E-postalama, müşterilerin mağazaları arama motorları veya sosyal medya aracılığıyla bulabilmeleri nedeniyle reklam ve pazarlama giderlerini azaltır. Veri analizi, e-tailers için altın gibidir. Tüketici alışverişi davranışları, harcama alışkanlıklarını, sayfa görüntülemelerini ve bir ürün, hizmet ya da web sayfasıyla bağlantı süresinin uzunluğunu belirlemek için izlenebilir. Etkili veri analizi, satışları düşürebilir ve müşteri katılımını artırabilir, bu da gelirin artmasına neden olabilir.
Bir e-postalama işlemi yürütmenin dezavantajları vardır. Bir e-posta web sitesi oluşturmak ve bakımını yapmak, geleneksel bir perakende satış yerinden daha ucuz olmasına rağmen pahalı olabilir. Ürünlerin depolanması ve nakliyesi için depolar ve dağıtım merkezlerinin kurulması gerektiğinde altyapı maliyetleri önemli olabilir. Ayrıca, çevrimiçi iade ve müşteri anlaşmazlıklarını ele almak için yeterli kaynaklar gereklidir.
Ayrıca, e-postalama, fiziksel mağazaların sunabileceği duygusal alışveriş deneyimini sağlamaz. Duygusal alışveriş genellikle tüketici harcamalarına neden olur. E-postalama, satın almadan önce tüketicilerin alışveriş yapmalarını (tüketicilerin sahip olduğu, kokladığı, hissettiği veya denediği yerlerde) alışveriş yapmaz. Kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri, kişisel alışveriş hizmetlerini de içerebilen fiziksel mağazalarda bir avantaj olabilir.