Elektronik Ticaret Nedir (e-ticaret)?
Elektronik ticaret veya e-ticaret (bazen e-ticaret olarak yazılır ) , firmaların ve bireylerin elektronik ağlar üzerinden, özellikle de internet üzerinden iş yapmalarını sağlayan bir iş modelidir . Elektronik ticaret aşağıdaki dört ana pazar bölümünün dördünde de faaliyet göstermektedir:
- İşten işe
- Tüketiciye iş
- Tüketici tüketiciye
- Tüketici iş dünyası
Bilgisayarlar, tabletler veya akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirilebilen e-ticaret, mail order katalog alışverişinin modernleştirilmiş bir sürümü olarak düşünülebilir. Neredeyse akla gelebilecek her ürün ve hizmete kitap, müzik, uçak bileti ve hisse senedi yatırımı ve çevrimiçi bankacılık gibi finansal hizmetler de dahil olmak üzere e-ticaret işlemleri yoluyla ulaşılabilir.
Elektronik Ticaret Anlamak (e-ticaret)
E-ticaret, işletmelere, ürünleri veya hizmetleri için daha ucuz ve daha verimli dağıtım kanalları sağlayarak daha geniş bir pazar mevcudiyeti oluşturmalarına yardımcı oldu. Örneğin, kitle perakendecisi Target, fiziksel mağaza varlığını, müşterilerin kıyafetlerden kahve makinelerine, diş macununa ve aksiyon figürlerine kadar her şeyi satın almalarını sağlayan bir çevrimiçi mağaza ile desteklemiştir.
Buna karşılık Amazon, e-ticaret tabanlı çevrimiçi satış ve ürün teslimatı modeliyle işini başlattı. Aşılmaması gereken, bireysel satıcılar giderek kendi kişisel web siteleri üzerinden e-ticaret işlemleri yapan var. Son olarak, eBay veya Etsy gibi dijital pazarlar, çok sayıda alıcı ve satıcının işlem yapmak üzere bir araya geldiği borsalar olarak hizmet eder.
Elektronik Ticaretin Avantajları ve Dezavantajları
E-ticaret tüketicilere aşağıdaki avantajları sunar:
- Kolaylık. E-ticaret, haftanın yedi günü, günün 24 saati gerçekleşebilir.
- Artan seçim. Birçok mağaza, fiziksel mağazası olan meslektaşlarından daha geniş bir ürün yelpazesi sunmaktadır. Ve yalnızca çevrimiçi olan birçok mağaza, tüketicilere başka yerlerde bulunmayan özel envanter sunabilir.
E-ticaret aşağıdaki dezavantajları taşır:
- Sınırlı müşteri servisi. Bir bilgisayar için çevrimiçi alışveriş yapıyorsanız, bir çalışandan belirli bir modelin özelliklerini şahsen göstermesini istemeyeceksiniz. Bazı web siteleri bir çalışanla çevrimiçi olarak sohbet etmenize izin verse de, bu tipik bir uygulama değildir.
- Anlık memnuniyet eksikliği. Bir öğeyi çevrimiçi satın aldığınızda, evinize veya ofisinize gönderilmesini beklemelisiniz. Ancak, Amazon gibi perakendeciler, belirli ürünler için premium bir seçenek olarak aynı gün teslimatı sunarak bekleme oyununu biraz daha az acı verici hale getiriyor.
- Ürünlere dokunamama. Çevrimiçi görseller, bir öğeyle ilgili tüm hikayeyi mutlaka aktarmaz ve bu nedenle, alınan ürünler tüketici beklentileriyle eşleşmediğinde e-ticaret alımları memnuniyetsiz olabilir. Konuya ilişkin örnek: ayakkabıcı kumaştan, çevrimiçi görüntünün gösterdiğinden daha fazla kıyafet yapılabilir.