Teknoloji, diğer tüm işletmelerin olduğu gibi perakende pazarının peyzajını da büyüklüğünü de değiştiriyor. 2019 yılında düzenlenen konferansta, satış noktasının (POS), mobil uygulamaların ve yazılım destekli teknolojik ekosistemin perakende pazarlarını dünya çapında önemli derecede etkilediği vurgulanıyor.
Artırılmış Gerçeklik AR tarafından desteklenen yeni perakende iş eğilimleri, perakende pazarında kayda değer bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Çağdaş perakende işletmeleri, günümüzde AR destekli mobil uygulamalar aracılığıyla perakende satışlarında AR’yi yaygın olarak kullanmaktadır. Bu harika bir kullanıcı deneyimi yaratır ve mağaza çalışanlarının maliyetini düşürür.
Mevcut Perakende Pazarlarında Artırılmış Gerçeklik
Artırılmış Gerçeklik (AR), iki farklı ortamın birleştirilmiş bir ortam gibi görünmesi için birleştirildiği sanal ortamı yaratan bir teknolojidir. Artırılmış Gerçeklik teknolojisi sayesinde, ortamınızı, öğelerinizi ve hatta bedeninizi herhangi bir perakende mobil uygulama üzerinden tarayabilir ve bu taramayı kullanarak mükemmel şekilde uyan öğeleri kontrol edebilirsiniz.
Mevcut perakende pazarında, çok sayıda perakende mağazası, mükemmel bir kullanıcı deneyimi oluşturmak ve mağaza çalışanlarını azaltmak için AR destekli uygulamaları kullanıyor. Örneğin, Ikea, Locaste, Converse, American Apparel ve diğer birçok perakende mağaza , öğeleri uygulama üzerinden kontrol etmek için AR destekli uygulamaları kullanıyor . AR destekli uygulamaları kullanarak odanızı tarayabilir ve yüzde 100 uygun mobilyalara bakabilirsiniz. Ayaklarınızı tarayabilir ve sanal mağazada mevcut olan doğru ayakkabıları seçebilirsiniz. Giysiler ve diğer eşyalar için de yapabilirsiniz. Fiziksel bir mağaza deneyimi hissedeceksiniz.
Perakende Pazarlarının Geleceğini Nasıl Etkiliyor?
Forbes’teki son rapora göre, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 69’undan fazlası gelecekteki 6 ay içinde AR destekli mobil uygulamaların oluşturulmasını istiyor, %61’inin büyük bir bölümü, AR destekli mobil mağazalardan alışveriş yapmayı tercih edeceklerini gösteriyor.
Bu perakendecileri en kısa zamanda AR destekli platformlara geçmeye zorlayacak çok açık bir müşteri kitlesi bulunmaktadır.
Bu sadece tek bir müşterinin bakış açısı. Ayrıca AR teknolojisinin yarattığı harika fırsatları perakendecilerin bakış açısından da görebilirsiniz. Örneğin, müşterinin üründen memnun kalmaması nedeniyle çevrimiçi siparişlerin bir kısmı iade edilir. Bu, perakendecilerin kar marjını tüketmektedir. Gelecekte, AR destekli uygulamalar bu oranı önemli ölçüde azaltacaktır. AR destekli uygulamalar müşterilerin doğru ürünü seçmelerine yardımcı olabilir çünkü satın almadan önce denemeyi destekliyor.
Kullanıcı deneyimi, gelecekte perakendeciler için büyük bir zorluk haline gelecektir. Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi, ihtiyaç duyulan ürünlerin görüntüleri üzerine alanın ve gövdelerin 3B üst üste bindirmelerini ekleyerek perakendecilerin mağaza içi alışveriş deneyimini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Böylece, perakende pazarlarının geleceği Artırılmış Gerçeklik tarafından domine edilecek. AR teknolojisi ile desteklenen uygulamalar, QR ve POS aracılığıyla entegre alışveriş deneyimi, perakende satış şirketleri için bir sonraki adım olacaktır. OpenCV yüz tanıma mühendisi, perakende pazarlarının geleceğinde çok önemli bir rol oynayacaktır.
Artırılmış Gerçekliğin Başlıca Faydaları Nelerdir?
Artırılmış Gerçeklik, dünya genelinde perakende pazarlarının beklentilerinde hayati bir rol oynayacaktır. AR teknolojisinin umut verici geleceği için çok büyük nedenler var. AR teknolojisinin bu faydalarından birkaçını tartışalım.
- Harika Kullanıcı Deneyimi
AR teknolojisi, müşterinin bulunduğu yerden bağımsız olarak mağaza içi deneyimi sağlayarak mükemmel bir kullanıcı deneyimi yaratır. Müşteriler, ürünleri istedikleri alanda üst üste koymak veya ürünlerin istediği gövde parçalarını üstlenmek ve müşterinin gereksinimlerine uygun doğru seçimi bulmak için AR destekli uygulamaları kullanır. - Azaltılmış Operasyonel Maliyet
AR teknolojisinin mobil uygulamalarda verimli kullanımı ve entegre alışveriş sistemi ile perakende mağazanın işletme maliyetini önemli ölçüde azaltabilirsiniz. Daha önce de belirtildiği gibi, ürünlerin yüzde 30’undan fazlası normal koşullarda iade edilir, bu da perakende mağazalarda oldukça maliyetlidir. AR destekli bir karar, ürün iade oranını önemli ölçüde azaltacaktır. AR teknolojisinin uygulanması ile mağaza içi çalışan sayısı azalır. AR teknolojisi tabanlı uygulamalar, müşterilere bir mağaza içi çalışanın kendisine yardımcı olabileceğinden çok daha iyi bir yol sunar. - Müşteri Davranışı Bilgisi Toplama
AR teknolojisi sayesinde, perakendeciler, müşterilerin katılımını ve sadakatini artırmak için daha iyi kullanılabilecek seçimler, ilgi alanları, büyüklük ve diğer bilgi türleri hakkında daha ayrıntılı bilgi alabilir. Perakende pazarının geleceği daha iyi iş zekasına dayanacaktır. AR, perakende mağazalarının rakipleri üzerinde rekabet avantajı yaratmasına yardımcı olabilecek doğru işletme bilgilerini toplamanıza yardımcı olur. - Geliştirilmiş Kişiselleştirilmiş Ürün Siparişi
AR teknolojisi müşterilerin kişiselleştirilmiş ürünleri daha kolay sipariş etmesine yardımcı olur. Bir AR destekli mobil uygulama müşterinin doğru ve doğru seçimini alarak kolayca kişisel sipariş alabilir. Bu, perakende mağazalarının müşteri deneyimini, memnuniyetini ve verimliliğini arttırır.
Son Söz
Teknoloji tabanlı online perakende pazarı dünya çapında çok hızlı büyüyor. Artırılmış Gerçeklik şu an için hayati bir rol oynuyor ve perakende pazarlarının geleceği üzerinde benzeri görülmemiş bir etki bırakacak.
AR, harika bir deneyim yaratmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için çevrimiçi perakendecilere ve aynı zamanda çevrimiçi alışveriş yapanlara büyük avantajlar sunar. Perakende piyasalarının gelecekteki seyrini belirleyecek birkaç önemli fayda bu makalede anlatılmaktadır.