Satılan Malın Maliyeti Nedir?
Satılan malların maliyeti (SMM), bir şirkette satılan malların üretimine atfedilebilen doğrudan maliyetleri ifade eder. Bu meblağ, malın yaratılmasında kullanılan malzemelerin maliyetini ve malın üretilmesi için kullanılan doğrudan işgücü maliyetlerini içerir. Dağıtım maliyetleri ve satış gücü maliyetleri gibi dolaylı giderleri hariç tutar.
Satılan malın maliyeti aynı zamanda “satışların maliyeti” olarak da adlandırılır.
SMM için Formül ve Hesaplama
SMM=Başlangıç Envanteri+P-Envanteri Sonlandır
nerede
P=Dönem içinde satın
Satılan envanter , SMM hesabının altındaki gelir tablosunda görünür . Yıl için başlangıç envanteri önceki yıla göre kalan – yani önceki yılda satılmayan mallardır. Bir imalatçı veya perakende şirketi tarafından yapılan ek üretim veya alımlar, başlangıçtaki envantere eklenir. Yıl sonunda, satılmayan ürünler, başlangıç stokları ve ek alımların toplamından düşülür. Hesaplamadan elde edilen son sayı, yıl için satılan malın maliyetidir.
Önemli: SMM yalnızca doğrudan satışa yönelik mal üretmekle ilgili masraflar için geçerlidir.
Bilançoda cari varlıklar hesabı adı verilen bir hesap var. Bu hesap altında envanter adı verilen bir öğedir. Bilanço, yalnızca bir muhasebe dönemi sonunda bir şirketin finansal sağlığını ele geçirir. Bu, mevcut varlıklar altında kaydedilen envanter değerinin biten envanter olduğu anlamına gelir. Başlangıçtaki envanter, bir şirketin muhasebe dönemi başında stokta bulundurduğu envanter olduğundan, başlangıçtaki envanterin, bir önceki muhasebe döneminin sonunda şirketin biten envanteri olduğu anlamına gelir.
SMM Size Ne Söyler ?
SMM, brüt karını belirlemek için bir şirketin gelirinden düşüldüğü için finansal tablolar üzerinde önemli bir ölçümdür . Brüt kar, bir şirketin emeğini ve tedarikini üretim sürecinde yönetmede ne kadar etkili olduğunu değerlendiren bir karlılık önlemidir.
SMM iş yapmanın maliyeti olduğundan , gelir tablosunda işletme gideri olarak kaydedilir. Satılan malın maliyetini bilmek, analistlerin, yatırımcıların ve yöneticilerin şirketin kâr oranını tahmin etmesine yardımcı olur. SMM artarsa, net gelir düşecektir. Bu hareket gelir vergisi açısından faydalı olsa da, iş ortakları için daha az kar elde edecek. Böylece işletmeler, SMM’lerini düşük tutmaya çalışarak net karların daha da yükselmesini sağladılar.
Satılan malların maliyeti (SMM), bir şirketin bir süre içinde sattığı ürünleri edinme veya üretme maliyetidir; bu nedenle, ölçüme dahil edilen tek maliyet, işgücü maliyeti de dahil olmak üzere, ürünlerin üretimine doğrudan bağlı olan maliyetlerdir. , malzemeler ve üretim ek yükü. Örneğin, bir otomobil üreticisinin SMM’leri, otomobilin yapımına giren parçaların malzeme maliyetini ve otomobili bir araya getirmek için kullanılan emek maliyetlerini içerecektir. Otomobilleri bayilere gönderme maliyeti ve otomobili satmak için kullanılan emeğin maliyeti hariç tutulacaktı.
Ayrıca, yıl boyunca satılmayan araçlarda tahakkuk eden maliyetler, maliyetlerin doğrudan mı yoksa dolaylı mı olduğu SMM hesaplanırken dahil edilmeyecektir. Başka bir deyişle, SMM, yıl boyunca müşteriler tarafından satın alınan mal veya hizmetlerin doğrudan üretim maliyetini içerir.
Önemli: Genel bir kural olarak, bir masrafın COGS’nin altına düşüp düşmediğini bilmek istiyorsanız, “Satış yapılmasa bile bu masraf gider miydi?”